Kommunstyrelsen ordförande, Hans-Göran Johansson (c) berättar att det kommer att anställas en projektledare som ska arbete med att sätta samman en kommunikationsplan.
– Dessutom kommer vi att anställa en konsult som ska titta på samhällsnyttan för hela järnvägen med denna sträckningen, säger Johansson.
I och med detta gemensamma avtal så räknar kommunerna med att deras argumentation ska väga tyngre, innan det slutliga beslutet över järnvägens sträckning tas.
Kommunstyrelseordföranden, från vänster, Bengt Germundsson, Markaryd, Ann-Marie Nilsson, Jönköping, Magnus Gunnarsson, Ljungbys samt Hans-Göran Johansson Värnamo och Allan Ragnarsson Vaggeryd.
Av: Peter Magnusson
Hej
1 Nu undrar jag varför inte bygga Ostlänken kunna köra i cirka 440km/h?
2 Eller varför inte bygga magnetsvävaretåg i stället för vanlig räls? skulle köra i cirka 500-2000km/h. Då skulle hålla i cirka 150 år.
Hej då från person Bo-o
Hej!
Nu undra jag varför inte bygga magnetåg i stället vanligt tåg som går 500km/h. Eller super som går i c 440km/h.
Hejdå från Bo-o