I onsdags startade Swedbank i Skillingaryd den första av flera kommande internetbanksutbildningar.
Det är en av flera träffar som Swedbank kommer att satsa på.
– Vi ser att intresset för våra elektroniska tjänster ökar, även bland personer som inte har någon erfarenhet av varken dator eller Internetbanken sedan tidigare. Vi vill göra vad vi kan genom att bidra med kunskap och utbildning, samtidigt som våra kunder får chansen att träffa andra med samma intresse över en kopp kaffe, säger Malin Karlsson, rådgivare på Swedbank och för dagen kursledare.
Elva personer deltog i utbildningen som hölls av personalen på kontoret, något som uppskattades av deltagarna.
– Det är viktigt att alla känner sig delaktiga och får chans att ställa sina frågor, så det var lagom att inte vara en för stor grupp. Sen är det alltid skönt när man känner igen personalen också, säger en av deltagarna.
– Vi är jätteglada för att det är så stort intresse och det är vår ambition att fortsätta med fler kundträffar, inom olika områden. Alla är välkomna, ungdomar som pensionärer, oavsett tidigare erfarenheter. Målet är att erbjuda våra kunder något nytt och trivsamt, säger Josefin Andersson som är biträdande kontorschef i Skillingaryd.
Under våren kommer det också att bli fler internetbanksutbildningar och anmälningarna har redan börjat strömma in.
– Tack vare de förändringar som vi har genomgått på kontoret de senaste månaderna har vi nu både tid och möjlighet att ägna oss åt andra typer av kundmöten och det känns jättebra. Vi hoppas att alla som är intresserade ska få chansen att utvecklas tillsammans med oss, avslutar Josefin.
Malin Karlsson välkomnade bland andra Anne-Marie och Kurt Svensson till kundträffen.
Malin Karlsson ledde kundträffen.