Kommunstyrelsen säger ja till till den marknadsplan som har tagits fram i Vaggeryds kommun.
Även om många drar åt samma håll i den här frågan blev det ändå en intensiv debatt med många inlägg.
Det ursprungliga förslaget omfattade tre varumärkesplattformar:Möbelriket, Småland-Sverige på riktigt och Entrepenörsregionen.
Dessa tre plattformar ska nu utvidgas med ytterligare en: Entrepenörsskap och Gnosjöanda.
Man vill med marknadsplanens hjälp säga att Vaggeryds kommun har stora värden att vara stolta över. En målgrupp som man särskilt vill nå är barnfamiljer. Tanken är att via marknadsplanen lyfta fram närhet, trygghet och gemensamhet som utmärkande faktorer för vardagslivet i kommunen. Viktiga är också regionsförstoringsfrågorna. Med hjälp av goda kommunikationer ska man kunna bo i Vaggeryds kommun och pendla till jobb utanför kommunen.
Det är ju bara att hoppas att tilltänkta barnfamiljer inte gör ett besök i fågelforsskolan, för då blir det nog ingen flytt