Kinnarps fortsätter satsningen på Tyskland.
Efter förvärvet av tyska Samas tidigare i år fortsätter kontorsmöbelkoncernen Kinnarps att göra avtryck i Tyskland. Nya kompetenscenter öppnas på åtta strategiska platser runt om i landet där kunderna får fri rådgivning från planners och designers om allt ifrån ljussättning och färger till svåra inredningslösningar. Dessutom finns Kinnarps med på inredningsmässan Orgatec Köln, för att visa sina senasate produkter.
På den 800 kvadratmeter stora ytan presenterar Kinnarps sin nya produktportfölj efter områdena ”kommunikation”, ”koncentration” och ”avkoppling”. Bland produkterna som ställs ut återfinns skrivbord, rumsavdelare och stolar och fåtöljer för kontor, receptionslounge och café- och matsalsmiljöer. Årets deltagande på Orgatec är en del i Kinnarps stora satsning på den tyska marknaden.
– Kinnarps har varit verksamt i Tyskland ett tag men det är först i år som vi har tagit i och satsat rejält eftersom vi ser en väldig potential i den tyska marknaden. Med förvärvet av den tyska delen av Samas tog vi ytterligare ett steg mot att bli ledande i Europa. Förvärvet har än så länge infriat våra högt ställda förväntningar. När konjunkturen nu vänder står vi väl rustade på Europas största marknad, säger Per-Arne Andersson, vice koncernchef för Kinnarps.